Natascha Steegh-Huijs, regio Venlo

Kadanz

website:   nog in ontwikkeling  

email:       kadanzcoaching@gmail.com

telefoon:  0031-(0)6-25150772 

    ​

Reageert jouw kind vaker boos en opstandig, 

of juist angstig en verdrietig?

Ieder kind reageert op zijn eigen unieke manier.

Kadanz biedt ze een plek waar ze in de rust en ritme van de natuur en nabijheid van dieren kunnen leren, groeien en ontspannen.

Wat doet Kadanz:

Kadanz is een coachingspraktijk voor kinderen en jongeren van 8-20 jaar waarbij sprake is van gedragsproblemen, zoals opstandig gedrag, druk gedrag, schooluitval,  stemmingsproblemen, faalangst. Door samen bezig te zijn met of bij de dieren, wordt er gewerkt aan hun zelfvertrouwen, sociale vaardigheden, weerbaarheid en onderzoeken we wat goed gaat en hoe er weer stapjes vooruit gezet kunnen worden.

Daarnaast biedt Kadanz hulp om jongeren te begeleiden die uitvallen op school. Door een combinatie van bezig zijn en leren bij de dieren, ze weer motiveren en begeleiden naar een daginvulling. Hierbij wordt de methode VertrekTraining ingezet.

Kadanz werkt vanuit animal assisted coaching (AAC), coachen met dieren. Het doel is om in contact met dieren, kinderen en jongeren hun mogelijkheden te laten (her)ontdekken waardoor ze hun problemen kunnen overwinnen en vaardigheden te leren. Er zijn namelijk een aantal positieve effecten van coachen in aanwezigheid van dieren: het werkt rustgevend, het vergroot je concentratie en leervermogen, je voelt de warmte en bevordert je openheid. 

Ik heb de opleiding SPH afgerond in 1997, vele cursussen/opleidingen gedaan, zoals de Vertrektraining, oplossingsgericht werken, opleiding tot werkbegeleider, Oplossingsgericht coachen met honden, Equilibre Coaching  bij Terra Natura (nu Equidocoach) 

 Inmiddels ben ik gestart met mijn eigen praktijk, Kadanz, waarin ik het beste van twee werelden bij elkaar wil brengen. Kinderen die op een ontspannen manier leren in en door de natuur. 

Het uitgangspunt voor de coaching is de vraag/wens van het kind en dat de oplossingen binnen het kind en zijn omgeving liggen. Vandaar dat de omgeving wordt betrokken bij het traject door o.a. overlegmomenten en het oefenen van nieuwe vaardigheden. 

Een individueel traject begint met een vrijblijvend kennismakingsgesprek. Als volgende stap wordt er een coachingscontract opgesteld waarin samen met kind, ouders en eventueel andere betrokkenen een inschatting wordt gemaakt van het aantal afspraken dat nodig is. 

 

‘In het ritme van de natuur’